Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

Συνέντευξη με τον Ανδρέα Παπαδήμα



Άνδρεα μίλησέ μας για το ξεκίνημά σου στο χώρο της μουσικής. Πότε και πως έγινε η πρώτη επαφή;
Ξεκίνησα τις σπουδές στην μουσική και το τραγούδι πριν έντεκα χρόνια. Ήταν το πιο ενδιαφέρον ταξίδι που έχω κάνει στη ζωή μου. Και έχοντας κρατήσει επαφή με την Λία Βίσση η οποία υπήρξε δασκάλα μου, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε και επαγγελματικά με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να έχω κυκλοφορήσει τα δύο πρώτα τραγούδια που μου έδωσε.

Νέα τραγούδια «Μη με ρωτάς αν είναι έρωτας» και «Συνήθως» μπορείς να μας τα συστήσεις;
Είναι δύο αγαπημένα κομμάτια, σε μουσική Λίας Βίσση και στίχους Ελένης Ξένου, τα οποία είχα την δυνατότητα να επιλέξω, χωρίς να μου τα επιβάλλει κάποιος. Και αυτό είναι για μένα μια ιδανική περίπτωση για το ξεκίνημά μου. Το «Συνήθως» είναι το πρώτο τραγούδι που ηχογραφήσαμε και παρότι είναι δύσκολο κομμάτι, που χρειάζεται αρκετές 'αναγνώσεις', έχει κερδίσει πολύ θετικές κριτικές. Το δεύτερο τραγούδι, το «Μη με ρωτάς αν είναι έρωτας» είναι στο ίδιο ύφος, αλλά με αρκετές διαφορές στον ρυθμό και την ενορχήστρωση και θυμίζει άλλες εποχές, όπως μου λέει ο κόσμος.

Υπάρχουν πρότυπα για σένα στο χώρο που κινείσαι και δημιουργείς;
Ναι, υπάρχουν πρότυπα, αλλά όχι για να τα μιμούμαι. Αυτό που κάνω, είναι να παρατηρώ και να κρατάω τα σημεία που μου αρέσουν απο καταξιωμένους καλλιτέχνες, ώστε να ενισχύω τα δικά μου στοιχεία που ταιριάζουν σε αυτά και να τα εξελίσσω. Περισσότερο μου αρέσει να μαθαίνω από την προσέγγισή τους στην μουσική και από τη στάση τους ώς καλλιτέχνες αλλά πολύ περισσότερο τους μελετάω ως προσωπικότητες.

Τι σημαίνει επιτυχία για σένα;
Πολύ εύστοχα θέτεις την ερώτηση! Τι σημαίνει ''για μένα'', αφού είναι μια καθαρά υποκειμενική υπόθεση. Για μένα λοιπόν, επιτυχία σημαίνει να κατακτήσω τους προσωπικούς μου στόχους, πετυχαίνοντας το στοίχημα που έχω βάλει με τον εαυτό μου. Και αυτοί οι στόχοι είναι: να σταθώ αξιοπρεπώς στον χώρο, να ακολουθήσω το ένστικτό μου κάνοντας μόνο επιλογές που θέλω, να καταφέρω να αποκτήσω σημαντικές εμπειρίες από συνεργασίες με σπουδαίους ανθρώπους και το σημαντικότερο... να έχει διάρκεια όλο αυτό. Φυσικά όλο αυτό χρειάζεται και τους αποδέκτες. Όσοι κι αν είναι αυτοί. Τώρα αν είναι πολλοί αυτοί τους οποίους αφορά η δουλειά μου, αυτό είναι ιδανικό.
Ποιοι άνθρωποι υπήρξαν ‘φάροι’ στην καλλιτεχνική σου πορεία;
Πολύ ωραία λέξη για να περιγράψω τους ανθρώπους που με καθοδήγησαν, αφού έχω αγάπη με τους φάρους! Αναμφισβήτητα η Λία Βίσση έχει παίξει σημαντικό ρόλο ως καθοδηγήτρια, έχοντας υπάρξει έξι χρόνια δασκάλα μου στο τραγούδι και τώρα πιά συνθέτρια και παραγωγός μου. Υπάρχουν και άνθρωποι όμως εκτός χώρου, οι οποίοι με ενθάρρυναν και με στήριζαν από τα πρώτα χρόνια της ενασχόλησής μου με την μουσική. Και μπορώ να πώ ότι η ηθική στήριξη είναι πολύ χρήσιμη και καθοριστική.

Ποιο τραγούδι σου αγαπάς ιδιαίτερα και χαίρεσαι να το τραγουδάς;
Είναι πολύ νωρίς για να ξεχωρίσω κάποιο, αλλά μπορώ απλά να εκφράσω την αγάπη μου για το πρώτο τραγούδι με το οποίο επέλεξα να συστηθώ στον κόσμο και είναι το «Συνήθως». Είναι πολύ αντιπροσωπευτικό μου και κουβαλάει όλη την συγκίνηση και την αμηχανία του ξεκινήματός μου στην διασκογραφία.

Πιστεύεις στον διαχωρισμό μεταξύ εμπορικού και ποιοτικού τραγουδιού;
Επειδή έχει γίνει πολλή συζήτηση για αυτό το θέμα, θα πώ απλά ότι ο μόνος διαχωρισμός που υπάρχει για μενα είναι μεταξύ καλού και κακού τραγουδιού. Δηλαδή μεταξύ ικανών και λιγότερο ικανών συνθετών και στιχουργών. Απο εκεί και μετά, όλα μπορεί να είναι εμπορικά ή λιγότερο εμπορικά. Οι πωλήσεις δεν καθορίζουν την ποιότητα των τραγουδιών. Αυτά που την καθορίζουν είναι η διαχρονικότητα και η επίδρασή τους στον πνευματικό κόσμο του ανθρώπου. Όσο οι άνθρωποι θα αναπτύσουν το πνευματικό τους κομμάτι, τόσο θα βρίσκει χώρο και η ποιότητα σε όλους τους τομείς-όχι μόνο στην τέχνη.

Επί του παρόντος, υπάρχουν live εμφανίσεις ή, προγραμματισμένες για το επόμενο διάστημα;
Στις 18 Αυγούστου, την βραδιά της πανσελήνου θα εμφανιστώ μαζί με τον Βασίλη Γισδάκη στο αρχαίο θέατρο Στράτου. Αυτή είναι η προγραμματισμένη συναυλία για την ώρα και συζητάω και για άλλα πράγματα από Φθινόπωρο, ενώ παράλληλα δουλεύω για την ολοκλήρωση του άλμπουμ.

9.Για το τέλος ποιο είναι το "moto" της ζωής σου;
Να ρίχνω το βλέμμα μου στα θετικά πράγματα της ζωής, να χαμογελάω, να τολμάω, να διεκδικώ αυτά που δικαιούμαι με κάθε κόστος, να ακολουθώ τα όνειρά μου, να εξελίσσομαι, να αγαπάω και να μην μετανιώνω για οτιδήποτε έκανα και δεν βγήκε όπως θα ήθελα, γιατί όλα είναι γνώση και μάθημα και όλα κάπου μας πηγαίνουν.
Σας ευχαριστώ πολύ για την συζήτηση!
ΟFFICIAL LINKS
https://www.facebook.com/AndreasPapadimas.Singer
https://twitter.com/anpapadimas
https://plus.google.com/+AndreasPapadimas/pos
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου